Sunday, 3 June 2012

jawapan my tunang...


Sambungan dari sini --> janganlah menangis wahai mata.
Setelah difikir-fikir, akhirnya aku pun bertanya pada tunangku…
Aku : mizi camane kalu misalnya selama bertunang ni sakit yati jd lg teruk?

Dia : teruk yg mcm mane?

Aku : teruk jadi tambah lemah.

Dia : insyaAllah, yati patut lg semangat, bkn takut jd lg teruk.

Aku : yati bkn takut tp yati terasa mcm tu skang.

Dia : xde ape tu, tuhan nk uji je tu..mungkin pas yati rasa mcm tu, terus jd sihat..janji yati kena kuatkan semangat..tu je.

Aku diam seketika dan jawab,

Aku : memg Allah uji yati mizi, pd awal2 kita kenal dlu yati rasa kekuatan yati bertambah, yati pn terima mizi tp saat yati gembira kita nk hidup bersama yati diuji kekuatan jd kurang, yati xtau ape jd kat yati bln 1 nnti mizi.


Dia : jgn pike yg bkn2 yati, insyaAllah mizi percaya yati makin sihat nnti, mizi doakn yati.

(begitulah lebih kurang sms aku dgnnya…)

Pastu aku bagitau dia yg td aku terjatuh…dia suruh aku ke hospital cek kenapa bdn aku jd lemah…aku bagitahu dia, ni memg kesan dr sakit saraf ni…
Lepas tu dia terus call aku…

bersambung…insyaAllah…
yati=aku, mizi=tunang aku.

p/s: Entry ini bukan utk mengharap pujian tapi terimalah pasangan kita seadanya dengan ikhlas kerana Allah…

7 comments:

Boni JLL3 said...

apa2 pun.. betul cakap tunang awak. macam mana pun, awak kena kuat.. awak kena kuat untuk tunang awak..

~CAHAYA~ said...

ye boni sy mesti berfikiran positif kn...:)

Zul De Alexis said...

nur mesti kuat kn...tunang nur selalu bg sokongan kan nur...ingt kena kuat..SM pon selalu doa agar nur cepat sihat.

~CAHAYA~ said...

ok zul, sy akn kuat n berfikiran positif selalu, insyaAllah....timekasih doakan sy, tu la hadiah yg xternilai wt sy...huhu

tot tot kecik said...

Salam..
Akk sy trjumpe blog akk ni mlalui google..msa tu ngah cri sal diy door gift..

Sy bca sedikit sbyk cerita akk sbb ingin tahu keadaan akk berkerusi roda..sy berharap akk tabah dlm segala dugaan yg akk alami..

Kt sni sy nk kongsi stu cerita..sbb apa yg sy alami ni mgkn xsteruk akk..tp sy xteringt sgt2 cte 'one litre of tears'..

Pd thn 2011 xsilp sy.,sy pasan sy kerap jatuh,.klu bru bgun tdo ke, bgun dr baring ke, atau duduk sy xleh terus bjalan..sbb itu akn mbuatkn sy tjtuh..mmg da byk kali jatuh.,bgegar jantung ase..

2012 pulak sy mule xleh lari..lompat pn cm bdk bru blaja jln..xdpt kwl lompt..msti thentak lutut..sakt jgak la..

Thn ni pulak sy kebas kedua-dua tapak kaki sy..sy cbe pkai pelekat kaki tu, sbb igtkn toksin byk sgt..tp xberubah pape..jln makin slow n mudh jtuh..klu time solt, ble nk rukuk n bgun dr duduk msti kne pelan2..klu x sy akn jatuh dn mmg pnh tjatuh..kaki ase lemah sgt ble nk bgun n pnjt..

Kwn2 de nsiht minum susu..tp xbrubh pape,.ada rkn bkl doktr suh cek tp sy de tya doktr die vitamin tuk kuatkn saraf,.tp tiada perubhn..

Sy cme rasa sy makin xstabil n makin lemah kaki nye..xtau nk buat ape..

tot tot kecik said...

Salam..
Akk sy trjumpe blog akk ni mlalui google..msa tu ngah cri sal diy door gift..

Sy bca sedikit sbyk cerita akk sbb ingin tahu keadaan akk berkerusi roda..sy berharap akk tabah dlm segala dugaan yg akk alami..

Kt sni sy nk kongsi stu cerita..sbb apa yg sy alami ni mgkn xsteruk akk..tp sy xteringt sgt2 cte 'one litre of tears'..

Pd thn 2011 xsilp sy.,sy pasan sy kerap jatuh,.klu bru bgun tdo ke, bgun dr baring ke, atau duduk sy xleh terus bjalan..sbb itu akn mbuatkn sy tjtuh..mmg da byk kali jatuh.,bgegar jantung ase..

2012 pulak sy mule xleh lari..lompat pn cm bdk bru blaja jln..xdpt kwl lompt..msti thentak lutut..sakt jgak la..

Thn ni pulak sy kebas kedua-dua tapak kaki sy..sy cbe pkai pelekat kaki tu, sbb igtkn toksin byk sgt..tp xberubah pape..jln makin slow n mudh jtuh..klu time solt, ble nk rukuk n bgun dr duduk msti kne pelan2..klu x sy akn jatuh dn mmg pnh tjatuh..kaki ase lemah sgt ble nk bgun n pnjt..

Kwn2 de nsiht minum susu..tp xbrubh pape,.ada rkn bkl doktr suh cek tp sy de tya doktr die vitamin tuk kuatkn saraf,.tp tiada perubhn..

Sy cme rasa sy makin xstabil n makin lemah kaki nye..xtau nk buat ape..

~CAHAYA~ said...

adik tot tot kecik,

adik mungkin kita same tp xserupe...sbb membace kisah adik akk tingt keadaan akk yg beransur- ansur merosot mcm tu gak, cume bezanya akk xda rs kebas tu.. akk rs mungkin adik terkena sakit saraf gak kot...

tabahkan hati dik...semua yg kita ad hanya pinjaman dr Allah...Dia bole amek bila2 mase yg Dia kehendaki...jgn lupe pasti ada hikmah disebaliknye...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...