Friday, 8 June 2012

bukan kerana sayang…

 sambungan dari sini --> jawapan my tunang.

Dia call aku…

Bla, bla, bla, bila da kawin nnti caye urut kaki cahaya, bla, bla, bla, katanya…

anggap je kerusi roda tu hiasan, saje2 je nak pakai utk duduk bila penat…nanti aku tak pakai dah kerusi roda ni, bla,bla,bla, lebih kurang katanya lagi…

akhirnya aku berhenti menangis dan ketawa semula…
adalah dalam 7minit ceramah motivasi yg dia sampaikan pada aku…hehehe…lepas tu kami pun tamatkan perbualan telefon…

lepas tu aku sms dia semula,

aku: timekasih awak…alhamdulillah Allah hantar awak utk cahaya…

dia : sebab caye terlalu sayangkan cahaya. caye xsabar nak kita hidup bersama, caye nak bawak cahaya jauh dari KL ni. caye nak bawak cahaya tempat yg nyaman je kat utara…caye nak cahaya rasa tenang je hati.

Aku: awak, cahaya harap awak buat semua ni bukan kerana sayang.

dia : la kerana sayang la caye buat, takkan sebab terpaksa kot.

Aku: sayang semata-mata xkekal awak…cahaya harap awak buat semua ni sebab awak sayang cahaya kerana Allah. Allah suka orang yg tolong menolong dan sayang menyayang, sebab Allah suka sebab tu awak buat semua…J

dia : ar yg tu memang la. caye terima cahaya pun sebab caye nak pahala dari Allah.

Aku: ye ok, insyaAllah Allah je yg dapat bagi ganjaran setimpal utk awak.

dia : insyaAllah, tu caye xkisah cahaya macam mane pun…*ayat ni paling aku suke dengar…masih sama seperti dulu…hehehe Alhamdulillah…


cahaya = aku, caye = tunang aku.

p/s: segala puji hanya bagi Allah…Dia lah yg memasukkan rasa cinta dan kasih sayang dalam hati-hati manusia…yaAllah kekalkanlah rasa cinta dan kasih sayang keranaMu dalam hati kami sehingga ke akhir hayat kami…amin yarabbal`alamin.

6 comments:

Muhammad Zizi Hafizzie said...

Assalamualaikum.. Sebenarnya pasangan kita ini adalah rahsia allah,dan kita juga haruskan rahsia hubungan kita sebelum perkahwinan.. :) Kita hanya tunang , belum sah jadi suami isteri.. Jaga lah hubungan sebaik mungkin kerana allah. :)Itulah jalan kebahagiaan yang allah berikan pada kita , rahsiakan hubungan... Itu hak milik allah.. :)

~CAHAYA~ said...

wkmslm zizi,
btol ckp awk..memg sy da wt silap, astaghfirullah...timekasih zizi....:)

Boni JLL3 said...

apa2 pun, saya nak ucapkan selamat berbahgia kepada awak.. biarlah orang nak cakap apa pun, yang penting awak bukan buat apa2 yang buruk. saat2 seperti inilah yang sememangnya perlu dikenang..

~CAHAYA~ said...

timekasih boni, sy hanya harapkan sesiapa diluar sane dpt mengambil pelajaran dr kisah realiti sy ini...ape yg baik jdknlah tauladan, dan yg buruk jdkan sempadan..sy minx mf atas salah n silap..:)
mudah2an ape yg sy coretkn tiada yg membawa kpd dosa...amin...

LadyBird said...

salam akak.. jgn lewatkan kawin ye kak..

~CAHAYA~ said...

wkmslm lady,
akak berserah lady...:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...