Friday, 7 December 2012

segala ipar duai...

pic kartun perempuan sebagai panduan untuk aku bila da bergelar isteri...dan pic kartun lelaki sebagai panduan untuk mereka yg akan bergelar suami...


emm untuk lebih mudah faham, ingat je kata kunci ini --> menegak boleh, melintang tak boleh... :-)


menegak boleh salam dan bercampur = suami(semestinya la bole kan...), ayah/mak mertua, nenek/atok mertua, unyang/anggut mertua dan seterusnya ke atas...

melintang tak boleh bersalam dan bercampur = adik beradik suami/isteri serta anak cucu cicit mereka yg berlainan jantina , adik beradik ayah/mak mertua serta anak cucu cicit mereka yg berlainan jantina , adik beradik nenek/atok mertua serta anak cucu cicit mereka yg berlainan jantina , adik beradik unyang/anggut mertua serta anak cucu cicit mereka yg berlainan jantina...

sekian Allahu`alam...

8 comments:

boni kacak said...

terima kasih ye awak sebab berkongsi... :)

~CAHAYA~ said...

same2 boni...:)

ct kektus said...

print tampal kat bilik. nanti senang nak ingat. hehee

~CAHAYA~ said...

yeke...mudah2an kta same2 ingt sokmo dan beramal ye ct...hehe

-meeSUPERGIRL- said...

terima kasih :)

~CAHAYA~ said...

shame2 mee...:)

LadyBird said...

salam akak.. :D
Alhamdulillah, terima kasih atas ilmunya..
mungkin ramai yg tahu, tp ramai jugak yg x tahu..

p/s : iza skrg terpaksa tahan batuk kak.. td jumpe dr. dr. nk suh kuarkan kahak tuk chekc di makmal.. esok die nak.. yg pasti mmg xleh kuarkan kahak tu.. buat bodo je lah.. huhu

~CAHAYA~ said...

ye iza, akak phm...kta xbole nk kuarkan kahak sbb kta lemah dan xkuat utk nk batuk kuat2...xpe iza, sabar ye rsnya xd masalah kalu batuk tu xlbh dr dua mgu...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...