Tuesday 24 July 2012

berlapar lebih baik…

 Selamat berpuasa kepada semua umat islam aku ucapkan…hari ni telah sempurna hari ke 4 berpuasa…alhamdulillah berlapar bagi tubuh badan aku adalah lebih baik dari kekenyangan…
Dalam keadaan kenyang oksigen lebih kepada perut berbanding otak. Sebab waktu tu perut memerlukan banyak tenaga bagi melancarkan proses penghadaman…tak sangka pula keadaan tersebut biasanya menyebabkan sedikit teruk bagi tubuh badan aku…

Mungkin sebab tenaga bagi pesakit SMA seperti aku begitu terhad sekali. Jadi penggunaannya harus berpada sahaja dalam semua perkara.

Contohnya makan, tak boleh sehingga kekenyangan.




mungkin antara hikmahnya aku kena sakit ni adalah mengajar aku supaya makan mengikut sunnah…betul tak???


wallahu`alam…J

4 comments:

-meeSUPERGIRL- said...

betul tu ! :)

~CAHAYA~ said...

mee :))

LadyBird said...

betul kak.. amalkan sunnah.. sekurang2nya 2 3 pkr.. dn akn bertambah dr ms ke ms.. <3

~CAHAYA~ said...

insyaAllah iza...same2 kita usahakan...<3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...