Friday, 13 July 2012

Aku tak percaya…(bhg 3)


Entry ini adalah entry menyelam sambil minum air…:P

Sila klik banner kat bawah utk mengetahui lebih lanjut…



Ok seterusnya sebab ketiga aku tak percaya aku ada SMA adalah,

Suatu masa dulu pernah seorang doctor homeopathy kata yg aku sebenarnya telah terkena ubat bius sewaktu di dalam kandungan ibuku…
ini kerana ibu aku telah dibius beberapa kali atas sebab-sebab tertentu sewaktu aku berada di dalam kandungannya… 

Mungkin benar kemungkinan itu sebab aku pernah baca yg ubat bius boleh menyebabkan otot-otot menjadi lemah… apalagi janin di dalam kandungan memang sangat sentitif…betul tak???

 Walaupun 3 sebab yg aku dah cerita tu membuatkan aku tak percaya, namun ada satu sebab membuatkan aku sedikit percaya…

iaitu mungkin benar aku seorang SMA disebabkan ibuku sangat-sangat terdedah kepada ASAP ROKOK sehingga baru-baru ini doctor menyangkakan ibuku seorang perokok apabila x-ray ke atas paru-parunya dilakukan…mana tahu mungkin asap rokok tersebut yg menyebabkan mutasi pada aku???...Allahu`alam

Lagipun dulu mana ada larangan keras terhadap perokok. Perokok boleh merokok di mana-mana sahaja yg dia suka…

Oleh itu sambil menyelam ni aku nak minum air sikit, kepada yg masih merokok, tolonglah berhenti merokok…

jangan rosakkan diri anda dan jangan rosakkan generasi seterusnya yg berada di dalam organ reproduktif anda…


kita hanya berusaha, Allah yg menentukannya... segalanya memang telah ditakdirkan, namun usaha adalah kewajipan seorang hamba...

sekian wallahu`alam…

aku tag: ladybird dan zizihafizzie...


(entry bhg 1 dan bhg 2)

6 comments:

Muhammad Zizi Hafizzie said...

Assalamualaiku -hehe.. thank tag.. merokok itu haram kerana membunuh diri secara perlahan2 dan cuba membunuh org lain secara halus.. Semoga perokok2 semua sedar ape yang ada di sebalik nya.. :)

~CAHAYA~ said...

wkmslm hafizzie, same2..btol sgt2...sy benci perbuatan merokok...huhu

-SUPERGIRL- said...

entry terbaik ! sy suke .. :)

~CAHAYA~ said...

tinggi sgt pujian tu supergirl...huhu

Zul De Alexis said...

nice :)

Ain Dzaya said...

rokok boleh menyebabkan bayi cacat fizikal jugak kan?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...