Tuesday, 1 May 2012

Tulang bhg 8…nikmat yg hilang…

 Sambungan dari bhg 7
Apa yg ada jarang disyukuri,
Apa yg tiada sering dirisaukan…
Nikmat yg dikecap baru kan terasa, 
bila hilang*lirik lagu…

Tulang belakang dicipta mudah lentur…bersyukurlah kita…aku telah merasa hikmah mengapa tulang belakang dicipta sebegitu, dulu…
sejak lepas operation aku tidak lagi boleh membongkokkan badan…sebab tulang belakangku telah menjadi seolah-olah sebatang tulang seperti tulang tangan dan tulang kaki…

beginilah lebih kurang besi dekat dalam badan aku…dua batang besi berserta 16 skru, dilekatkan pada tulang belakang bermula dari bawah sedikit dari tengkuk sampailah ke tulang pinggul…kesan parutnya lebih kurang dua inci je lagi nak sampai ke celahan punggung…


bila besi dah melekat kat tulang belakang, posisi duduk kena la betul…kalau tak betul boleh jadi sakit…samada sakit yg sebentar je atau sakit hingga lebih kurang dua tiga hari biasanya...
*tapi alhamdulillah syukur sangat-sangat sebab sakit tu tak lama...alhamdulillah...

6 comments:

Nur Syafiqah bt Yahya said...

ish... takutnya... nasib baik saya tak jadi nak buat operation tulang belakang ni... dengan masalah jantung lagi... bahaya kan tu...

Boni JLL3 said...

kuatkan semangat awak ye... dan. jangan skip2 makan ubat..

Boni JLL3 said...

kuatkan semangat awak ye... dan. jangan skip2 makan ubat..

~CAHAYA~ said...

to fiqah: akak dulu xsabar2 tgu tarikh nk operation fiqah...hehe
fiqah jgn takut, operation ni ada kebaikan dan keburukannya...

to boni:
insyaAllah boni sy akan kuat selagi bernyawa....baik en.boni :)

LadyBird said...

akak, bila operation?

~CAHAYA~ said...

lame da lady, bln 6 taun 2003...:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...