Saturday, 25 February 2012

Us azhar idrus singgah sekejap…

 Petang tadi ustaz azhar idrus menyinggahkan diri sebentar di perkarangan stadium MPS sebelum pergi ke tasik puteri untuk sesi ceramah beliau…sudah tentu ada ramai orang yang datang dan berniaga di situ…

Jadi aku pun terfikir nak pergi menjual baju-baju yang aku jahit ni dekat perkarangan stadium tu*10helai jer…
disebabkan aku tak bawak meja jadi tak sangka tadi aku terpaksa*takda sape paksa pun…menumpang gerai sepasang suami isteri...huhu

aku ni sangat tak pandai berniaga, tak pandai langsung nak tarik orang…tapi insyaAllah aku akan usaha untuk jadi pandai sebab aku termotivasi dengan fakta dibawah ini…

tokoh jurujual terbaik1966-1977…purata sehari dia berjaya menjual sebanyak 6 buah kete baru, dia bersara pada 1hb jan1978 sejarah mencatat disepanjang kerjaya dia, dia berjaya menjual sebanyak 13 001 unit kereta baru…

apabila ditanya kepadanya bagaimana dia boleh menjual sebanyak itu disepanjang kerjayanya???, dia berkata, saya sentiasa mencari dan merebut peluang…


peluang tidak datang, ia perlu dicari dan apabila telah dapat, peganglah ia bersungguh-sungguh…kata ustaz badlishah...
wallahu`alam…

5 comments:

LadyBird said...

Alhamdulillah akak..

akak juallah diblog comel akak ni jugak :D..

ieja amieja said...

salam..singgah petang cni..
sy pun br minggu lps dgr motivasi yg sama kat radio ikim ..

~CAHAYA~ said...

to lady,
da buh da pn dlm blog bisnes akak...

to ieja,
wkmslm, memg dr radio ikim pn sumber dia ieja...

Gen2Merah said...

Saya bersemangat baca entri ni.. Rebut ka peluang krana ia hanya dtg dan pegi sekali je

~CAHAYA~ said...

gen2merah, a`ah kita patut rebut...huhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...