Monday 17 October 2011

A.I.R. itu penting kn…

AIR adalah sgt penting utk fungsi2 tubuh anda, termasuk penghadaman, penyerapan n pengangkutan zat, perkumuhan, pengawalan suhu badan n bertindak sbg pelincir bahagian tubuh yg bergerak.
Aku penah tanya dokte urologi, xpe ker kalu aku minum xsmpi seliter pn sehari, lbh krg 600ml jer?… Aku takut buah pinggang rosak nnt. Dokte ckp dia akn pantau ngn ultra sound, buat mase ni blm menunjukkn tanda2 rosak lg…
Alhamdulillah sgt2…
Bkn aku xnk minum lbh dr itu, 

tp aku da terkena over active bladder…
yaAllah beri la pahala ats ujian ini dan gantiknlah dgn yg lbh baik…amin
YaAllah beri la kekuatan kpdku utk mengawal kembali keinginanku utk membuang air kecil…amin
Lbh kurg sejak dr taun 2005 smpi skng aku merasakn aku da terima akibat dr kurg air yg sgt2 ketara…iaitu aku mudah lupe…kadang2 memg malu sbb umr muda lg tp da mcm org tua…
Baru2 ni lbh kurg seminggu aku kena sakit kepale, sakit sgt2…n aku dpt agk penyebabnya iaitu
AKU KEKURANGAN CECAIR TUBUH!!!

baby nih bkn aku tau...huhu

Mulai dr saat itu aku insaf…aku usahakn utk minum lbh dr sblmnya…aku xnk rosakkn otak aku
yaAllah bantu la aku…kuatknlah daya ingatanku…amin 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...