Thursday, 8 November 2012

Ubat sembelit…

Alhamdulillah aku dah jumpa ubat utk merawat sembelit…J

Pada pendapat aku*cewah, mcm profesor pulak…fakta yg menyatakan sembelit adalah disebabkan kurang meminum air adalah salah…

Sebelum ini memang aku seorang yg kurang meminum air dan kerap mengalami sembelit. kalau nak tahu aku minum kadang kadang kurang dari seliter sehari*bukan kadang kadang, rasanye memang hari hari kot…giler kentang tak??? 


Tapi sejak beberapa bulan kebelakangan ni aku hampir tiada langsung mengalami sembelit…walaupun setiap hari aku masih juga kurang meminum air…

Mulanya aku tak pasti apa yg merawat sembelit ini tapi syukur Alhamdulillah sebab ia telah disembuhkan oleh Allah yg Maha Berkuasa…J

Baru baru ini aku terbaca tentang hormone endorphin lalu aku mendapat jawapannya…

Nak jauh dari sembelit tak???

Jawapannya, selalu tersenyum walaupun sorang sorang…


bila senyum perasaan akan tenang…

dan time senyum kedutan stress di dahi pun takde kan…ini akan menyebabkan pengeluaran hormone endorphin…inilah yg merawat sembelit aku…Alhamdulillah, syukur sangat sangat…aku tak perlu la minum air sampai terkencing kencing sebab nak elak sembelit…

Kalau tak percaya tak pelah…setahu aku, sesungguhnya Allah menjadikan sesuatu kejadian itu ada sebab musababnya…dan inilah asbab sembuhnya penyakit sembelit aku…wallahu`alam

4 comments:

Mk Syahir said...

nice sharing..tq tq..

leas ni nak minum air banyak2 hehe

<-- kantoi selalu sembelit :p

~CAHAYA~ said...

salah tu syahir, lps ni kena senyum byk2...

boni kacak said...

senyum tu ubat yang paling mujarab kan...

~CAHAYA~ said...

boni, btol sgt......tp ats keizinan Allah jua..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...