Sunday 16 September 2012

urus anak…mampukah???


Tak perlulah aku pening peningkan kepala aku ni nak fikir macam mane orang yg lemah seluruh tubuh badan macam aku ni nak jaga anak…

Kan aku pernah tengok dulu macam mana orang yg takda kedua dua belah tangan menguruskan seorang bayi…Bayi, adalah seorang insan yg masih belum mempunyai kemampuan utk menguruskan dirinya sendiri…


Orang itu ada gayanya tersendiri…begitu jugak orang macam aku…aku yakin, Allah pasti tunjukkan jalan dan caranya nanti…
percayalah… 

1024x768 Wallpaper: Strong Baby iPad 2 Wallpaper
lihatlah seorang bayi yg baru lahir, pandai dan tahu menghisap susu ibunya bila didekatkan puting payudara itu ke mulutnya…

siapa yg mengajarnya???

sudah tentulah Allah yg mengilhamkan perkara itu kepadanya…



DAN
v
v
v
v

Lihatlah bagaimana orang yg buta matanya menguruskan rumahtangga dan menguruskan anak anak mereka, lihatlah mereka berjalan berseorangan dijalan jalan raya mencari rezeki dan lihatlah macam macam lagi perkara yg mereka lakukan…

WALLAHU`ALAM... 

4 comments:

-meeSUPERGIRL- said...

Allah maha Besar .. Setiap org ada kelebihan dan kkurangan ..

~CAHAYA~ said...

btol tu.....sesungguhnya Allah itu maha bijaksana.....:)

LadyBird said...

akak.. iza pun sdg berfikir pkr yg sm skrg.. insyaAllah allah memberi kemampuan..

~CAHAYA~ said...

iza jgn risau ye, kita kena yakin pada kekuasaan Allah...Dia yg menentukan segala2nya...Dia yg mengajar nabi adam dr tak tahu kpd tahu...:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...