Sunday 13 January 2013

Cramp…


apakah penyebab cramp??? Adakah sebab ter over menggunakan otot yg lemah/tak mampu/letih???

Mungkin la kan…sebab biasanya pada aku macam tu la…kadang bila da tak bole buat tapi aku paksa jugak serta merta cramp tu datang…atau pun bila aku bersemangat sikit je buat exercise maka akan datang la jugak si mr cramp tuh…

Pernah waktu aku basuh itik pinggan mangkuk, tetiba cramp kat tengkuk sebelah kiri aku selama lebih kurang 60 saat……
aku pun berusaha melegakannya dengan melawan arah cramp tu, aku tundukkan dan sengetkan kepala ke kanan…alhamdulillah Allah sembuhkan :)

ada juga waktu menelan cramp datang kat otot bawah dagu ke leher…
dan merata rata tempat lagi la si mr cramp ni pernah singgah…kat muka, perut, kaki, leher, dada…dan rahim aku (senggugut…huehuehue).

adakah cramp suatu perkara yg memang biasa bagi pesakit SMA???

Biasanya yg aku dengar orang mengandung yg kerap kena cramp...
Dan aku nanti kalau ada rezeki, SMA + MENGANDUNG = ???.... Adakah lebih banyak lagi mr mr cramp yg akan berkunjung menziarahi aku??? na`uzubillahi min zthalik...

Apakah yg berlaku sebenarnya pada tubuh badan aku sewaktu cramp itu terjadi???
Allahu`alam, aku tidak tahu...

4 comments:

Abil Fikri Ahmad said...

Tu patung itik ke, or anak itik betul?

~CAHAYA~ said...

xtau la, sy kidnap dr incik google je tu...huhu

boni kacak said...

saya pulak selalu jadi cramp kat rahang bila menguap.. tak tau kenapa

~CAHAYA~ said...

yeke, kena jg2 tu kot boni, jgn nganga mulut besar2, tkut rahang terkehel lak...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...